Een typisch Brits probleem, vakantiegangers die valse meldingen maken van voedselvergiftiging om zo de hoteleigenaars aan te klagen. Ze dienen achteraf voor duizenden Ponden aan schadeclaims in.
Dit probleem wordt inmiddels zo groot dat sommige hoteleigenaren eraan zitten te denken om Engelse reisorganisaties uit te sluiten. TUI zegt dat sinds het voorjaar van 2016 er 15 keer meer voedselvergiftiging claims worden gedaan dan in eerdere jaren. Dit ondanks het feit dat aantal ziektemeldingen stabiel is gebleven.
Nick Longman, managing director van TUI, zegt: “Er is een duidelijke kans dat als dit onbestraft blijft, de hoteliers ons zullen zeggen: ‘We willen helemaal niet meer met de Britse markt werken’ of ‘We gaan je niet all inclusive aanbieden’.”
“Ik denk dat dat verschrikkelijk zou zijn voor de Britse klant. Het zal het aanbod van bestemmingen en het soort vakanties verminderen.”
All inclusive voordeliger
All inclusive vakanties zijn populairder geworden sinds de Britten voor de Brexit stemden. De Britse Pond is minder waard geworden en buiten het resort eten is daardoor duurder geworden. Ze kiezen daarom vaker voor een all-in pakket, wat voordeliger is.